Gå til hovedinnhold

SpareBank 1: Kundemøte, som er forsøkt fremstilt i et faktisk oplevd perspektiv ...

Et kundemøte med filialen på Tveita opplevdes utilstrekkelig, da følelse av å være uviten ble veldig fremtredende og hvor eskalering av fortvilelse bare vokste brattere enn noen gang erfart.

Tilhørende ettertenksomhet, avdekker selvfølgelig forståelse av manglende egne kunnskaper i løsningene til selvbetjeningen i SpareBank 1.

Det var bare uvant som kunde å møte forventning om å være fagkyndig på området, som en selv ennå ikke har etablert kompetanse på og som er årsak til valg om oppsøking av fysisk veiledning.

Oppdagelsen av det erfarte kom noe brått og ble noe frustrasjonspreget, i steden for å fremstå som mer faglig konstruktiv.

Dessverre evnet vårt kundeperspektivet kun å spørre om hva som var veien videre, noe som viste seg å være et vanskelig spørsmål i den situasjonen som nå hadde oppstått.

Forsøker her å punktvis sette opp hva som opplevdes:

01 - Kunde søker bistand.
02 - SpareBank 1 forklarer at kunde ikke har lykkes i forståelsen og fratar kunde tilgang til tjenester.
03 - Kunde forsøker å forstå.
04 - SpareBank 1 evner ikke å formidle hvilke alternative som finnes.
05 - Kunde drar fortumlet hjem.
06 - Kunde kommer tilbake neste dag med spørsmålet om "hvordan banktjenester håndteres fremover".
07 - SpareBank 1 utfører en "vervekampanje" på resten av husstanden.
08 - Kunde går da i "lås".
09 - SpareBank 1 forsøker å krydre "vervekampanjen".
10 - Kunde rådførte seg med ledelsen i SpareBank 1 filialen om bankbytte.
11 - SpareBank 1 gjentokk at dette fikser den nye banken.
12 - Kunde lykkelig over en forståelig veiledning.
13 - Kunde oppsøker ny bank.
14 - Ny bank veileder og oppklarer feil formidlet av SpareBank 1.
15 - Kunde følger nye steg som fører til alternativ måte for regningsbetaling og evner da ny situasjon.

Som i de fleste norske eventyr så ender det godt, selv for de som har opplevd midlertidig sykdom som begrensning i forhold til tidligere atferd - Jeg lurer på om funksjonsnedsatte også diskrimineres eller om de har vært smarte å velge noe annet enn SpareBank 1...

... det får bli undringer for en senere anledning ...

Populære innlegg fra denne bloggen

SpareBank 1: Kundeveiledning som var mer utfordrende enn COVID-19 og hjerneslag ********** Styr unna SpareBank 1 **********

Det er mange uante utfordringer, hvor de nærmeste selvfølgeligheter fort kan virke som de høyeste hindere. Slik ble nesten 60 års kundeforhold ikke prissatt av banken og hvor virus og sykdom brått virket som mikroskopiske hindringer, som kunne leges eller heles ved å veiledes til å håndtere hindringen annerledes. COVID-19 Min bekymring startet noen måneder før disse absurde juli dager, da pappa ble hentet av ambulanse før påsken og sendt til COVID-19 behandling, dette var krevende for ham, men langt unna livstruende som den kols pasient han er med første vaksinedose satt noe før viruset angrep, han fikk god behandling og oppfølging før han etter 2 uker kunne komme hjem igjen, etter å opplevd den siste tiden av oppfølgingen som kjedelig, et sikkert tilfriskende tegn. Hjerneslag Så kom neste utfordring, som var et mindre slag, hvor igjen ambulanse var transporten og igjen var oppfølgingen god og behandling og trening førte ham tilbake i tilnærmet vanlig gjenge, han trener nå på å gå leng

SpareBank 1: Sperring av bankkort og bestilt flytting av kontoinnhold fra SpareBank 1

Skuldre som senkes, er noe jeg unner enhver, det å se at mamma og pappa fikk bort mange bekymrede tanker rundt ennå ikke forstått forbrytelse, som SpareBank 1 påstår er begått og som har vært direkte årsak til søvnløse netter.  - Så deilig å være kvitt dette kundeforholdet var den spontane reaksjonen etter at SpareBank 1 kortene var sperret og kontoinnholdet bestilt flyttet. Dermed kan veien videre påbegynnes, selv om den digitale forsiktigheten nå er byttet ut med spontan frykt, som må balanseres før læringen fortsetter.  Det er godt å se at de er komfortable med hvordan, når de er i gang - Får bare fokusere på å få bort den "stygge" arven fra SpareBank 1.

SpareBank 1: Kvitt gjensidig byrde - Takk for ingen ting SpareBank 1

Kontoen i SpareBank 1 (Landsbanken) er endelig avsluttet etter 61 år, hvor de første 60 årene har fungert tilfredsstillende i kundeperspektivet.  - Når bankkunde tilnærmingen er uten utfordringer, så har SpareBank 1 fungert helt greit, når bistand søkes og veiledning forventet, så ble overraskelsen stor og overveldende over at det ikke opplevdes slik. Godt det finnes alternativer, som fokuserer på å finne løsning - Det finnes alltid flere metoder og måter, men da må det finnes kompetanse hos fagpersonellet, eller en selvbetjening som gir disse muligheter. Kræsjen i egne forventninger er nok den mest åpenbare lærdom, etter dialogene med filialen på Tveita og telefonsamtaler med SpareBank 1 Gruppen, hvor løsning er noe vi selv må finne ut av. SpareBank 1 uttrykte at de var lei seg for at det oppleves slik og spørsmålet om de ønsket noe av dette med i forbedringsarbeidet sitt, så var ikke det nødvendig.