Et kundemøte med filialen på Tveita opplevdes utilstrekkelig, da følelse av å være uviten ble veldig fremtredende og hvor eskalering av fortvilelse bare vokste brattere enn noen gang erfart.
Tilhørende ettertenksomhet, avdekker selvfølgelig forståelse av manglende egne kunnskaper i løsningene til selvbetjeningen i SpareBank 1.
Det var bare uvant som kunde å møte forventning om å være fagkyndig på området, som en selv ennå ikke har etablert kompetanse på og som er årsak til valg om oppsøking av fysisk veiledning.
Oppdagelsen av det erfarte kom noe brått og ble noe frustrasjonspreget, i steden for å fremstå som mer faglig konstruktiv.
Dessverre evnet vårt kundeperspektivet kun å spørre om hva som var veien videre, noe som viste seg å være et vanskelig spørsmål i den situasjonen som nå hadde oppstått.
Forsøker her å punktvis sette opp hva som opplevdes:
01 - Kunde søker bistand.
02 - SpareBank 1 forklarer at kunde ikke har lykkes i forståelsen og fratar kunde tilgang til tjenester.
03 - Kunde forsøker å forstå.
04 - SpareBank 1 evner ikke å formidle hvilke alternative som finnes.
05 - Kunde drar fortumlet hjem.
06 - Kunde kommer tilbake neste dag med spørsmålet om "hvordan banktjenester håndteres fremover".
07 - SpareBank 1 utfører en "vervekampanje" på resten av husstanden.
08 - Kunde går da i "lås".
09 - SpareBank 1 forsøker å krydre "vervekampanjen".
10 - Kunde rådførte seg med ledelsen i SpareBank 1 filialen om bankbytte.
11 - SpareBank 1 gjentokk at dette fikser den nye banken.
12 - Kunde lykkelig over en forståelig veiledning.
13 - Kunde oppsøker ny bank.
14 - Ny bank veileder og oppklarer feil formidlet av SpareBank 1.
15 - Kunde følger nye steg som fører til alternativ måte for regningsbetaling og evner da ny situasjon.
Som i de fleste norske eventyr så ender det godt, selv for de som har opplevd midlertidig sykdom som begrensning i forhold til tidligere atferd - Jeg lurer på om funksjonsnedsatte også diskrimineres eller om de har vært smarte å velge noe annet enn SpareBank 1...
... det får bli undringer for en senere anledning ...