Kontoen i SpareBank 1 (Landsbanken) er endelig avsluttet etter 61 år, hvor de første 60 årene har fungert tilfredsstillende i kundeperspektivet.
- Når bankkunde tilnærmingen er uten utfordringer, så har SpareBank 1 fungert helt greit, når bistand søkes og veiledning forventet, så ble overraskelsen stor og overveldende over at det ikke opplevdes slik.
Godt det finnes alternativer, som fokuserer på å finne løsning - Det finnes alltid flere metoder og måter, men da må det finnes kompetanse hos fagpersonellet, eller en selvbetjening som gir disse muligheter.
Kræsjen i egne forventninger er nok den mest åpenbare lærdom, etter dialogene med filialen på Tveita og telefonsamtaler med SpareBank 1 Gruppen, hvor løsning er noe vi selv må finne ut av.
SpareBank 1 uttrykte at de var lei seg for at det oppleves slik og spørsmålet om de ønsket noe av dette med i forbedringsarbeidet sitt, så var ikke det nødvendig.